STEM odaklı projemizde, fen (science), teknoloji (technology), mühendislik
(engineering) ve matematik (mathematics) gibi dört önemli disiplinin bir
araya getirilmesiyle oluşturulan öğretim modeli kullanıldı. Tüm bu alanlarda yetkin bireyler
yetiştirmeyi amaçlayan proejmizde, öğrencilere günlük yaşamda problemlerle başa
çıkmanın da bir matematiği olduğunu anlatıp, farklı düşünmelerini ve çeşitli problemlere
yeni çözümler arama kabiliyetlerini artırmalarını sağlayacak bir yaklaşım
sergilendi. Süreç sonunda öğrencilerimize katılım belgelerini takdim edildi.
Proje süreci boyunca
pek çok çevrimiçi etkinlikler düzenlenmiş, söyleşiler ve görüşmeler yapılmış,
farklı niteliklerde eğitim teknolojileri ve çeşitli yazılımlar kullanılmıştır.
Bu projeyle
öğrencilerimiz; başka okullardan veya ülkelerden akranları ile iletişim kurarak
farklı kültürleri tanımış oldular. Yabancı dilde iletişim konusunda kendilerini
geliştirdiler. Süreç boyunca yapılan etkinliklerde web 2.0 araçlarını yakinen
tanıyarak, yetkin bir şekilde kullanabilmeyi öğrendiler. Proje paydaşı olarak,
içinde bulunduğu proje sürecinde, amaçları, hedefleri, projenin basamaklarını
ve yola çıkılan amaç doğrultusunda hedefe ulaşarak değerlendirme yapmayı
öğrendiler.
Projemiz, 12 Haziran
2019 tarihinde Yasemin Karakaya Bilim ve Sanat Merkezinde proje sergisi
yapılmış; sergi sürecinde telekonferans yöntemiyle yaptığımız bağlantıda;
öğrencilerimiz, proje çıktısı olarak yaptıkları posterin farklı bir kurumda
sergilenmesinden dolayı mutluluk duyduklarını ve bu projenin bir parçası olduklarından
oldukça keyif aldıklarını ifade etmişlerdir.
No comments:
Post a Comment